Litteraturvetarens försvarstal
Till er alla, från oss alla Genom att skapa denna bloggen har jag skapat ett offentligt rum för litterär debatt. Utan att gå närmare in på det rent akademiskt (med min bakgrund som Litteraturvetare) men eftersom det blev relativt mycket uppståndelse så bestämde jag mig för att skriva ett svar på tal där jag belägger argumentet för att använda detta utrymmet som jag vill. En recension är fortfarande en recension och kräver inte samma akademiska utrustning, det är mer en subjektiv åsikt som kan användas fritt i detta rummet. Jag har dramatiserat hur bloggaren går från provokatör till sitt ”riktiga” själv. Jag har gjort det efter hur Sarrimo (2012: 192-196) beskrivit några bloggares särskilda marknadsföringsstrategi. Mina recensioner var menade att vara uppseendeväckande (a.k.a. ”trolling”) för att få medial uppmärksamhet. Det ingår i min plan att lansera sig själv som kritiker. Ni vet, här, i min digitala salong, finns inte ”de traditionella mediernas grindvakts- och ansv...